Translate

sobota, 2 kwietnia 2011

Metamorfozy



Większość dziewczynek identyfikuje się z dobrymi, blondwłosymi księżniczkami, ale nie Orzeszek. Co prawda czasem twierdzi, że jest „księznicką”, ale nie bacząc na odbicie w lustrze, upiera się, iż włosy ma „calne”. Poza tym, czasem lubi odegrać rolę złej królowej, zwłaszcza w miejscach publicznych.
- Telaz zmieniam się w złą klólową, – zaczyna – bo ja casem tak lubię się zmieniać.
W mojej głowie rodzi się obawa, że to początek jakichś zaburzeń świadomości, ale nie mam czasu tego przemyśleć, bo moje dziecko już wiesza się na lustrze w pierwszym napotkanym sklepie i recytuje – Lustelecko, powiedz pzecie, kto jest najpiękniejsy w świecie?
Kiedy próbuję ją oderwać, tłumaczy oburzona – Wies, lustlo powiedziało, ze Śniezka jest piękniejsa od mnie! Tak nie moze być! Znisce Śniezkę!
Teraz następuje fałszywy śmiech i propozycja – Zniscmy ją lazem. Otlujemy. Pomozes mi?
Przerażona odpowiadam, że nie, bo nikogo nie wolno truć i niszczyć, a już na pewno nie niewinne księżniczki, więc Orzeszek zwraca się do taty – To ty mi pomóz zniscyć Śniezke!
Tata mówi, że nie chce się w to mieszać. Pozbawiony sprzymierzeńców Orzeszek musi skapitulować. W samochodzie oświadcza, że „juz się pzemienił” i znowu jest Bisią.
A w głowie znów ta obawa…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz